با خوردن ‎نخود سفید ٣٠سال جوانتر شويد

نخود سفید حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، آهن و روی است که باعث تقویت ایمنی و تامین انرژی می شود. رشد مو را تقویت می کند از آنجایی که نخود سرشار از پروتئین، آهن و روی است، مو را قوی می کند و رشد را تشویق می کند.

یکی دیگر از مزایای نخود این است که حاوی لوتئین و زآگزانتین است که از مواد مغذی ضروری برای بهبود بینایی هستند. نخود همچنین به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می کند و به سلامت قلب کمک می کند.

التهاب ناشی از مخاط اضافی می تواند باعث برونشیت شود. از آنجایی که نخود سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد، برای درمان برونشیت مفید است.

برای داشتن پوستی سالم، داشتن مواد غذایی که تولید کلاژن را افزایش می دهند، ضروری است. کلاژن پروتئینی در بدن است که پوست و موی ما را سالم می کند.

نخود

نخود حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که تولید کلاژن را در بدن افزایش می دهد و روند پیری پوست را کند می کند. کلاژن همچنین به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند و آن را نرم و لطیف می کند. علاوه بر این، نخود همچنین دارای درصد بالایی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که به سلامت پوست کمک می کند.

علاوه بر این، نخود همچنین حاوی موادی مانند فلاونوئیدها، کاتچین، اپی کاتچین، کاروتنوئید و آلفاکاروتن است که خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

نخود می تواند به کاهش وزن و افزایش وزن کمک کند. از آنجایی که نخود کالری و چربی صفر دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین ها و فیبر غذایی است، می تواند باعث کاهش وزن شود.

از سوی دیگر، مصرف بیش از حد نخود نیز می تواند باعث افزایش وزن شود. طبق یک مطالعه هاروارد ، مصرف بیش از حد سبزیجات غنی از نشاسته مانند نخود می تواند در طول زمان منجر به افزایش وزن شود.