برداشت چیپس میوه می تواند در دسترس نگهداری مواد معدنی

سیب و گیلاس میوه‌ای فصلی هستند، اما در شرایط مناسب می‌توان سیب‌ها را در طول سال نگهداری کرد و در دسترس قرار داد، در مورد گیلاس این نگهداری امکان‌پذیر نیست.

همچنین برداشت گیلاس نیز بسیار کوتاه است (حدود 1 ماه).

بنابراین بیشتر این چیپس میوه خانگی میوه ها منجمد یا فرآوری شده هستند.

استفاده از آب غلیظ این میوه ها به ویژه استفاده از این کنسانتره برای غنی سازی غذا بسیار جالب است.

سیب یک ماده خام بسیار ارزشمند برای فرآوری است.

چیپس میوه کیوی حاوی مواد مغذی از جمله فیبر غذایی، مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم)، ویتامین ها (C، E، پرو ویتامین A کاروتن ها) و اسیدهای آلی، پکتین، لوتئین، اسید فولیک، همچنین پلی فنول ها، (پروسیانیدین ها، کاتچین ها) است.

اپی کاتچین، فلوریدزین، اسید کلروژنیک، گلیکوزیدهای کورستین).

رنگ قرمز تند، طعم ترش و شیرین و بسیاری از محتویات مواد فعال زیستی (پلی فنل ها، اسیدهای آلی) میوه گیلاس و به طور مشابه در آب غلیظ گیلاس، آنها را برای خوردن و در صنایع غذایی جذاب می کند.

آنتوسیانین های موجود در میوه آلبالو فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد دیابتی را نشان می دهند اما اسیدهای آلی که طعم ترش آن را شکل می دهند، ترشح آنزیم های گوارشی، ویتامین ها و مواد معدنی را تحریک می کنند.

پلی فنول ها متعلق به آنتی اکسیدان های طبیعی چیپس میوه خشک هستند و یکی از مهم ترین گروه هایی هستند که در بدن انسان نقش بسزایی دارند.

بیشتر پلی فنول ها فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی از خود نشان می دهند.

همراه با ویتامین C، E و کاروتنوئیدها از بدن انسان در برابر استرس اکسیداتیو با جلوگیری از تشکیل و نفوذ رادیکال های آزاد محافظت می کند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن (سرطان، بیماری قلبی) کمک می کند.

پلی فنول ها همچنین مسئول ویژگی های حسی غذا هستند.

غلظت پلی فنل ها بسته به قسمت چیپس میوه متفاوت است. گلیکوزیدها و فلاونوئیدهای کوئرستین عمدتاً در پوست و اسیدهای فنولیک در گوشت سیب وجود دارند.

  • منابع:
    1. Development of apple chips technology
  • تبلیغات: 
    1. قاتل بین المللی بعد از مصرف نبات زعفرانی از پا افتاد و دستگیر شد
    2. با استفاده از پوشاک می توانید قرمه سبزی درست کنید
    3. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    4. معتبرترین سایت خرید پکیج امیر شریفی با کمترین قیمت