تولید خودکار طرح داری که کنترل تلوزیون می شود

دانش نامه، به ویژه عملکرد در یک کار رمزگذاری واج گرافی، همچنین روانی حرکت خودکار طرح دار را پیش بینی می کرد. شاید این یافته شگفت‌انگیزتر باشد.

مدل‌های موجود تولید دست‌خط فرض می‌کنند که انتخاب گرافم و در واقع آلوگراف قبل از شروع حرکت برای تشکیل یک حرف کامل می‌شود، حتی در نویسندگان اولیه ( ون گالن، 1991 ؛ پالیارینی و همکاران، 2017 ).

بنابراین، دانش حروف ممکن است بر تأخیر قبل از شروع یک حرف تأثیر بگذارد، اما بر روانی حرکت در زمانی که ویژگی های حروف ترسیم می شوند، تأثیر نمی گذارد. با این حال، شواهدی وجود دارد که برای کودکان با نقص سواد شناختی خاص (نارساخوانی اما نه نارسا نویسی) ماهیت ریتمیک تولید کلمات دست‌نویس، که حتی در کودکان خردسال نیز وجود دارد، از بین می‌رود ( پالیارینی و همکاران، 2015).). این می‌تواند به این صورت تفسیر شود که حداقل در موارد شدید، مشکل در نگاشت بین نمودارها و واج‌ها می‌تواند به جای تردید بین حروف یا کلمات منجر به ناهمواری حرکت  خودکار در حروف شود.

بنابراین یک توضیح ممکن در مورد ارتباط بین دانش حروف و روانی درون ویژگی این بود که فقدان دانش مستقیماً با تولید تداخل می‌کند، یا به این دلیل که برنامه‌ریزی حرکتی در شروع حرکت کامل نیست یا به این دلیل که عدم قطعیت فرآیندهای کنترلی را فعال می‌کند که سپس برنامه‌ریزی‌شده را اصلاح می‌کند. اقدام ( گلاور، 2004).

خودکار

با این حال، این حساب این واقعیت را توضیح نمی دهد که اثرات نه تنها زمانی که شرکت کنندگان در حال تشکیل حروف بودند، بلکه هنگام کپی کردن نمادهای غیرحرفی نیز وجود داشت. ما دو توضیح بیشتر را پیشنهاد می کنیم. ممکن است یک پیشرو برای توسعه دانش خوب از مطابقت واج-گرافی، توانایی دیداری- فضایی برای پردازش اشکال جدید حروف مانند باشد.

این توانایی، به نوبه خود، احتمالاً باعث افزایش روانی هنگام کپی کردن نمادهای ناآشنا می شود. اگر برخی از کودکان کار کپی را به عنوان نیاز به بازتولید دقیق آلوگرافی که با آن ارائه شده است تفسیر کنند، این امر به ویژه عاملی خواهد بود، که لزوماً برای شخصیت هایی که آنها را نمی شناختند صادق است. احتمال سوم این است که جهت علیت معکوس باشد. دانش آموزانی که قادر به نوشتن روان هستند، بهره وری بیشتری خواهند داشت.

لانگ کمپ و همکاران، 2008 ; بارا و بونتون-بوته، 2018 ؛ اما به Bara et al., 2016 مراجعه کنید )، اگرچه این احتمال بیشتر زمانی رخ می دهد که کودکان در معرض آموزش رسمی نوشتن کلاس درس قرار گرفته باشند، که در مورد نمونه ما صادق نبود. سه توضیحی که ما ارائه کرده‌ایم متقابل نیستند و هر سه مکانیسم ممکن است در مطالعه ما نقش داشته باشند. تحقیقات آینده می تواند به طور مفیدی در جداسازی این اثرات متفاوت باشد.