در گذشته از چای زرین ایرانی برای صید ماهی استفاده می کردند

مردم دلیل جدیدی برای نوشیدن چای زرین ایرانی پیدا کرده اند که آن کاهش وزن است.

یک مطالعه روابط متقابل بین ترکیبات چای و میکروبیوم روده را ارزیابی می کند همچنین نشان می دهد که چای سیاه به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند که به فرآیند گوارش کمک می کند.

به گفته متخصصان سلامت، فلاونوئیدهای منحصر به فرد چای سیاه به کاهش وزن اضافی کمک می کند چای سیاه در هر فنجان تقریباً دو کالری دارد.

همچنین دارای 0% کلسترول و چربی اشباع شده است.

مولکول های چای سیاه از سایر انواع چای مهم تر است این بدان معنی است که مولکول های چای سیاه زمان بیشتری را در روده کوچک می گذرانند.

دانشمندان بر این باورند که وجود این مولکول ها در روده کوچک به افزایش میزان باکتری ها و میکروارگانیسم های خوب در میکروبیوم روده کمک می کند.

در نتیجه، بافت های کبد رسوبات چربی را به طور موثرتری می سوزانند.

علاوه بر این، چای سیاه به عنوان یک نوشیدنی کاهش وزن در نظر گرفته می شود زیرا حاوی بالاترین غلظت کافئین در بین تمام دسته های چای است.

یک فنجان چای سیاه حاوی حدود 47 میلی گرم کافئین است کافئین انرژی را افزایش می دهد و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

بنابراین، نوشیدن چای سیاه قبل از تمرین ممکن است به عملکرد بهتر بدن شما کمک کند و آن پوندهای اضافی را سریعتر از بین ببرد.

کافئین همچنین دمای بدن را افزایش می‌دهد که به آن «ترموژنز» نیز می‌گویند.

وقتی دما افزایش می‌یابد، واکنش‌هایی را در بدن ایجاد می‌کند که منجر به بهبود متابولیسم مواد مغذی و ویتامین‌ها و در نهایت چربی‌سوزی می‌شود.

اگر به جدول تغذیه نگاه کنید، می بینید که کالری شماری در چای سیاه تقریباً ناچیز است جایگزینی نوشیدنی ها و نوشیدنی های پرکالری مانند آبمیوه و نوشابه با چای سیاه می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند.

علاوه بر این، نوشیدن چای سیاه جایگزین خوشمزه تری است. از آنجایی که چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است، می تواند به بهبود توزیع چربی کمک کند.بنابراین، ممکن است منجر به کاهش وزن سالم تر شود.