شرکتی که از پسته تازه در مشهد به عنوان دکوراسیون استفاده می کند

تأثیر پسته تازه در مشهد در کنترل قند خون اغلب به اثر ترکیبی بودن یک غذای کم کربوهیدرات که حاوی چربی، فیبر و پروتئین است نسبت داده می شود که همگی می توانند سرعت تخلیه معده و در نتیجه قند خون پس از غذا را کاهش دهند.

با این حال، محتوای فلاونوئید پسته اغلب با توجه به مکانیسم اثرات ضد دیابتی پسته نادیده گرفته می شود. فلاونوئیدهای پسته می توانند به طور مفیدی بر چندین آنزیم که کنترل گلوکز و هموستاز را تنظیم می کنند تأثیر بگذارند.

آلفا گلوکوزیداز (α-گلوکوزیداز) آنزیمی است که در مرز برس روده کوچک یافت می شود و مسئول جدا شدن پیوندهای آلفا است و نشاسته را به گلوکز تجزیه می کند. مهارکننده‌های آلفا گلوکوزیداز دسته‌ای از داروهای خوراکی ضد دیابت هستند که همراه با وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند و برای کاهش سرعت تجزیه نشاسته‌ها و دی‌ساکاریدها به گلوکز استفاده می‌شوند و سرعت جذب گلوکز در روده کوچک را کاهش می‌دهند.

پسته

فلاونوئیدهای پسته، کوئرستین-3-O-روتینوزید، جنیستئین، ایزوکورستین، روتین و کوئرستین همگی مهارکننده های شناخته شده آلفا گلوکوزیداز هستند و زمانی که به صورت مخلوطی از بیش از یک فلاونوئید موجود در غذاها یافت می شوند، به طور بالقوه موثرتر هستند.

مطالعات مقدماتی امیدوارکننده به استفاده از مهار آلفا گلوکوزیداز فلاونوئیدهای پسته با گنجاندن عصاره پوست و پوست پسته به ترتیب در ماکارونی و بستنی برای دستیابی به انتخاب های غذایی بیشتر برای افراد دیابتی پرداخته اند.

فلاونوئیدهای پسته همچنین بر آنزیم های مسئول متابولیسم گلوکز و هموستاز تأثیر می گذارد. بابوجانارتانام و همکاران گزارش داد که تجویز کورستین به مدت 30 روز به موش های دیابتی ناشی از استرپتوزوتوسین منجر به معکوس شدن فعالیت آنزیمی مشاهده شده با شروع دیابت ناشی از مواد شیمیایی شد.

کوئرستین منجر به افزایش هگزوکیناز، کاهش گلوکز-6-فسفاز و کاهش فعالیت فروکتوز-6-بیس فسفات شد. این تغییرات باعث بهبود هموستاز کلی گلوکز در موش‌های دیابتی شد. پرنس و همکاران بهبودهای مشابهی را در هگزوکیناز، کاهش گلوکز-6-فسفاز و کاهش فعالیت فروکتوز-6-بیس فسفات پس از 45 روز تجویز روتین (کوئرستین-3-O-روتینوزید) در موش های صحرایی دیابتی گزارش کرد.

. در مدل‌های آزمایشگاهی، روتین می‌تواند عملکرد ناقل گلوکز نوع 4 را از طریق MAP (پروتئین فعال شده با میتوژن) کیناز و PI3K (پروتئین غیر معمول کیناز C) افزایش دهد، که نشان‌دهنده یک تقلید انسولین برای روتین و همچنین تأثیر مثبت بر انتقال (GLUT-4) است.