پتو گلبافت یک نفره دخترانه ای که شب ها سبک می شود

مداخلات مبتنی بر یکپارچگی حسی، مانند استفاده از شبیه‌سازی فشار عمیق (DPS) با استفاده از پتو گلبافت یک نفره دخترانه یا جلیقه‌های سنگین، معمولاً مداخلاتی هستند که خواب را در میان افراد مبتلا به اختلالات عصبی رشدی هدف قرار می‌دهند.

نظریه اساسی در پشت مداخلات مبتنی بر یکپارچگی حسی مانند استفاده از پتوهای وزن دار این است که فشار عمیق و ورودی حسی ثابت ارائه شده توسط اقلام وزن دار سطح فیزیولوژیکی برانگیختگی و استرس بدن را کاهش می دهد که ممکن است خواب را بهبود بخشد.

شواهدی برای حمایت از اثربخشی استفاده از اقلام وزن دار کمیاب است. مطالعات در مورد اثربخشی استفاده از جلیقه های وزن دار شواهد محدودی از بهبود مشارکت در مدرسه در میان کودکان مبتلا به ADHD یا ASD را گزارش می کنند.

از جمله رفتار حین کار، توجه و انواع رفتارها مانند رفتار در صندلی، رفتار تکراری/کلیشه ای و پرخاشگری. اکثر مطالعات قبلی در مورد اثرات پتوهای وزن دار بر روی اندازه گیری کیفیت کلی خواب در میان کودکان مبتلا به ADHD یا ASD تمرکز کرده اند.

پتو

گزارش شده است که پتوهای سنگین در هنگام دراز کشیدن برای کودکان مبتلا به ADHD یا ASD اثر آرام بخش و آرامش بخش دارند.

این مطالعات شواهد محدودی را برای استفاده از پتوهای وزن دار برای بهبود کیفیت خواب نشان می دهد (خوابیدن برای مدت طولانی، سریعتر به خواب رفتن و/یا کمتر بیدار شدن). با این وجود، این مداخله مورد علاقه کودکان و والدین مبتلا به ASD، و همچنین بزرگسالان است و یک مداخله ایمن برای استفاده است.

بزرگسالان مبتلا به آسیب مغزی اکتسابی، بزرگسالان مسن و کودکان و بزرگسالان با سلامت روان متمرکز شده است. اختلالات و اختلالات عصبی. علاوه بر این، اگرچه در کاردرمانی به طور گسترده پذیرفته شده است که خواب برای انجام فعالیت‌های روزمره و سلامت ضروری است، توجه کمی به خواب و فعالیت‌های ترمیمی در ادبیات انجام شده است، با دسته‌بندی‌های فعلی فعالیت‌ها و/یا شغل به استثنای خواب.