صابون آلوئه ورا فا موجب از بین رفتن جوش بلوغ در 1 هفته می شود

اولین قدم برای داشتن صابون آلوئه ورا فا  جوشاندن آب است. به محض جوش آمدن از روی حرارت برداشته می شود و به ظرفی منتقل می شود که در آن سود سوزآور با دقت زیاد و محافظت می شود تا آسیبی نبیند. این مخلوط باید یک ساعت بماند تا استراحت کند.

از طرفی باید روغن زیتون را کمی گرم کرده و تفاله آلوئه ورا را خوب هم زده تا خوب مخلوط شود. روغن زیتون را کم کم اضافه کنید تا مخلوط خوبی بین این دو حاصل شود. این مخلوط را با مخلوط قبلی که حاوی سود سوزآور است ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. این مخلوط جایی است که می توانید کمی اسانس به آن اضافه کنید که عطر متفاوتی به صابون های شما می دهد.

همه چیز را باید در یک ظرف بزرگ اما نه خیلی بلند ریخت تا بتوانیم صابون هایی با اندازه معمولی داشته باشیم. روز بعد خمیر بسیار فشرده تر می شود، بنابراین زمان برش صابون ها به اندازه دلخواه فرا می رسد. این صابون ها باید 15 تا 30 روز بماند تا به اندازه کافی سفت شوند.

صابون
اگرچه می‌توانید صابون آلوئه‌ورا را از هر گیاه‌پزشکی خریداری کنید، اما می‌توانید آن را خودتان در خانه با مواد زیر تهیه کنید :

ژل 4 برگ آلوئه ورا
250 گرم صابون گلیسیرین
نصف لیوان روغن زیتون
4 قاشق غذاخوری عسل
5 قطره اسانس
250 گرم صابون گلیسیرین را به یک کاسه عمیق اضافه کنید و آن را به مدت 3 دقیقه در مایکروویو گرم کنید. اگر هنوز جامد است به حرارت دادن ادامه دهید تا کاملا ذوب شود.
وقتی گلیسیرین آب شد، در همان ظرف آب چهار ساقه آلوئه ورا، چهار قاشق غذاخوری عسل و حدود 4 یا 5 قطره از اسانس مورد نظرتان را اضافه کنید تا بوی مطبوعی به آن بدهد.
نصف لیوان روغن زیتون را در قابلمه ای گرم کنید تا متوجه شوید ولرم است. حالا با بقیه مواد به ظرف اضافه کنید و سپس همه را با همزن فرآوری کنید تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید.
وقتی مخلوط یکدستی به دست آوردید، آن را به قالب مربعی اضافه کنید تا پر شود و یک روز کامل در یخچال قرار دهید تا سفت شود.
پس از سفت شدن خمیر آن را به قطعات مختلف تقسیم کنید و از صابونی که درست کرده اید استفاده کنید تا از خواصی که در قسمت قبل توضیح دادیم بهره مند شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.