گردو مشهدی که موجب افزایش باروری در مردان می شود

گردو مشهد یک نتیجه دلگرم کننده از تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه ایالتی نیویورک برای تحقیقات پایه در ناتوانی های رشدی دپارتمان نوروشیمی به دست آمد. در آن، اثرات محافظتی عصاره گردو در برابر مرگ سلولی ناشی از پپتید بتا آمیلوئید (Aß) و استرس اکسیداتیو سلولی تایید شد.

این پپتید جزء اصلی پلاک های پیری و رسوبات آمیلوئیدی عروق مغزی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر است. این مؤلفه برای افزایش تولید رادیکال های آزاد در سلول های عصبی شناخته شده است که منجر به استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی می شود.

به گفته Abha Chauhan، مدیر علمی تحقیقات نیویورک، «نتایج مطالعات قبلی ما و مطالعه فعلی (با اشاره به مطالعه Predimed) نشان می دهد که رژیم غذایی گردو ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در جمعیت سالمند کاهش دهد. این را می توان به ترکیب منحصربفردی از خواص ضد آمیلوئیدوژن، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گردو نسبت داد.

گردو

استرس اکسیداتیو در بیماری های دژنراتیو مزمن رایج است، بنابراین آنتی اکسیدان های موجود در غذا ممکن است اثر محافظتی را توضیح دهند. سبزیجات حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها با خواص متفاوت هستند.

ارقام مختلف گردو در گروه آجیل های دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان قرار دارند . بهترین راه برای خوردن آنها این است که به دستور العمل هایی فکر کنید که می توان آنها را به آن اضافه کرد، مانند سالادهای مخلوط کاهو تازه با پنیر تازه، گردو و پرتقال یا سیب و گردو با سس ماست.

یک دستور غذای اصلی که ترکیبی از میوه های خشک مختلف است، دستور فلفل و نوگادا است. از نظر تغذیه ای، آجیل مکمل و غنی سازی کرم های گیاهی غلیظ شده با غلاتی مانند برنج است. این مورد در مورد خامه کدو تنبل با گردو و فندق یا غذاهای غلات مانند برنج قهوه ای با گردو و مارچوبه و سالاد ماکارونی با مرغ، آووکادو و گردو است. این میوه ها مکمل انرژی ایده آل برای یک کیک اسفنجی خانگی یا یک دسر شیرین نان با کشمش و عسل هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.